Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Et mere effektivt bookingsystem understøtter elinstallatøren VS Automatics vækst

Få kursusdage har givet nye redskaber, som VS Automatic flittigt bruger i hverdagen og i udviklingen af et online bookingsystem til erhvervskunder.

Indhold er hentet

Elinstallatør-virksomheden VS Automatic A/S har fået fuld valuta for de tre dage, ejerleder Torben Steffensen og marketing-ansvarlig Tim Reihana Hjortshøj i løbet af en måned har brugt på et digitalt kompetenceløft for små og mellemstore virksomheder.

”På kun tre dage på basismodulet har jeg fået ny viden og brugbare redskaber med hjem til virksomheden, som vi hurtigt har fået gavn af. Jeg vil klart anbefale forløbet”, siger Tim Reihana Hjortshøj.

Hans nye kompetencer bliver brugt i stor stil i hverdagen i den travle elinstallatør virksomhed, hvor de er specialister i bl.a. varmepumper, ladestandere og automation.

Den projektstyring Tim Reihana Hjortshøj lærte, bruger han også på andre projekter. Ligesom han flittigt benytter det, han lærte om at udarbejde en risikoanalyse og inddrage medarbejderne.

”Vi skal ikke ”bare” involvere 10 medarbejdere i nye projekter men 125, som er fordelt på tre afdelinger. Alle skal have forståelsen af, at et nyt projekt giver værdi, og det har jeg fået gode redskaber til”, fortæller han.

VS Automatic tilbyder alt indenfor el til private og har erhvervskunder over hele verden. Senest kom en medarbejder hjem fra Jamaica, hvor opgaven som underleverandør for en dansk virksomhed var at automatisere produktionen på en fabrik.

Indhold er hentet

Det var netop, fordi virksomheden ville i gang med et nyt digitaliseringsprojekt rettet mod erhvervskunderne, at VS Automatic A/S meldte sig til forløbet.

Ligesom de tidligere har skræddersyet et online bookingsystem til de private kunder med hjælp fra SMV:Digital, vil virksomheden nu også gøre det muligt for erhvervskunder at booke den servicetekniker, de ønsker.

Målet er en lettere arbejdsgang for både kunden, medarbejderen og VS Automatic.

Bookingsystemet er under udvikling, for der er meget, vi skal have til at spille sammen. Men kompetence-forløbet har givet os modeller til, hvordan vi arbejder med det”, siger Tim Reihana Hjortshøj.

Forløbet har også budt på sparring med andre virksomheder og mulighed for at lære af deres erfaringer med digitalisering.

”Friske øjne fra andre virksomheder har givet meget, fremfor at vi sidder i vores egen andedam og tror, at vi har løsningerne. Selvom vi har hver sit digitaliseringsprojekt, er mange udfordringer ens, og vi har lært af de andres måder at tackle dem på”, fremhæver Tim Reihana Hjortshøj.

Indhold er hentet

Har du spørgsmål til SMV:Digital? 

Så er du velkommen til at kontakte dit lokale Erhvervshus.

Kontakt os