Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Interiørbutikken T.i.n.g. booster virksomheden med SEO og SoMe

Detailhandlere kan sætte skub i E-handlen med tilskud fra SMV:Digital. Det har banket til omsætningen i webshoppen hos interiørbutikken t.i.n.g.

Indhold er hentet

Der er meget at hente for detailhandlere i SMV:Digital. Det er erfaringen hos t.i.n.g., som sælger designermøbler og interiør på gågaden i Silkeborg og på deres webshop.

For et års tid siden bimlede digitale alarmklokker, for en stor del af omsætningen på webshoppen var væk. Men efter to bevillinger fra SMV:Digital er omsætningen strøget i vejret og endnu bedre end før.

Omsætningen på vores webshop har været langt nede, men vi kom hurtigt op igen med hjælp fra de eksperter, vi har hyret med tilskud fra SMV:Digital. Det har været en kæmpe fordel for os”, siger Morten Vandsø.

Han driver t.i.n.g. sammen med sin hustru Helle Mølbæk Jacobsen og otte ansatte og understreger, at de ikke er eksperter i SEO-optimering, URL og den slags.

Derfor besluttede de at søge SMV:Digital, da Morten Vandsø hørte om det i sit lokale netværk for ejerledere.

”Det var en rigtig god mulighed for os, for på det tidspunkt havde vi udfordringer med det digitale, som går enormt stærkt. Og vores webshop havde skiftet platform for 3. gang, og tabt en stor del af omsætningen”, fortæller han.

Ting har siden søgt SMV:Digital ad to omgange og fået bevilget 2 gange 100.000 kr. i tilskud. Første gang til rådgivning om SEO-optimering, og anden gang til rådgivning om at opgradere butikkens sociale medier.

Indhold er hentet

”Vi har haft brug for at blive mere skarpe på begge dele. Og med hjælp fra det bureau, vi valgte, kan kunderne finde os på første side på Google. Uden at vi skal købe os til det hele”, fremhæver Morten Vandsø.

Hos t.i.n.g. har de selv brugt rigtig mange timer på at få webshoppen toptrimmet.

”Det forbistrede ved en webshop er, at det tager tid at få den til at virke. Og det kræver viden, tålmodighed og penge fra vores egen lomme. Men det har haft en stor effekt”, påpeger Morten Vandsø.

I dag har butikken to fuldtidsansatte til at tage sig af webshoppen og de sociale medier. De har fået guidelines, som sikrer, at de gør det ens, når de poster noget på Facebook og Instagram. Og kunderne guides direkte fra Instagram til butikkens hjemmeside.

Først om to måneder bliver runde nummer to afsluttet, men effekten er allerede mærkbar.

”Vi har lige fået en ny version af webshoppen og en liste med punkter, vi skal gøre noget ved for at blive endnu bedre. Den er vi gået i gang med, for sådan et blik fra eksperter er guld værd”, understreger Morten Vandsø.

Og t.i.n.g. har fået smag for mere og kigger lige nu på andre SMV-puljer bl.a. til grøn omstilling.

Indhold er hentet

Har du spørgsmål til SMV:Digital? 

Så er du velkommen til at kontakte dit lokale Erhvervshus.

Kontakt os