Indhold er hentet
Tre virksomheder, tre digitale omstillinger
Her er finalisterne til digitaliseringsministerens pris for årets digitale SMV:Omstilling 2025.
Indhold er hentet
De tre finalister har på forskellig vis gennemført en omfangsrig digital omstilling, der er med til at udfordre de klassiske arbejdsgange inden for deres brancher. Finalisterne har samtidig skabt flotte resultater for både forretning og medarbejdere.
Prisen er en hyldest til de små og mellemstore virksomheder, som for alvor har taget den digitale omstilling til sig. Virksomhederne blev indstillet i efteråret 2024 i et stærkt felt af virksomheder, der vidnede om stor mangfoldighed i de digitale løsninger, som virksomheder anvender til at digitalisere deres forretning.
Vinderen udpeges af Rådet for SMV:Digital, der også rådgiver om programmet SMV:Digital, hvor virksomheder kan få tilskud til digitalisere deres forretning. Digitaliseringsministeren uddeler prisen d. 10. marts 2025 ved Dansk Erhvervs Digitaliseringspolitiske topmøde.
Skal du i gang eller videre med digitalisering?
Se de tre finalister og deres digitale omstilling i videoerne. Du kan høre mere om deres erfaringer og få inspiration til, hvordan du kan digitalisere din virksomhed.
Indhold er hentet
Finalist 1: Cafeu Danmark
Se præsentationsvideo af Cafeu Danmark - finalist til Årets Digitale SMV:Omstilling 2025
Indhold er hentet
Finalist 2: JV Ventilation
Se præsentationsvideo af JV Ventilation - finalist til Årets Digitale SMV:Omstilling 2025
Indhold er hentet
Finalist 3: Kastrup Gulve
Se præsentationsvideo af Kastrup Gulve - finalist til Årets Digitale SMV:Omstilling 2025
Indhold er hentet
Udvælgelseskriterier
Finalisterne er udvalgt på baggrund af nedenstående kriterier. De samme kriterier ligger til grund for Rådet for SMV:Digitals valg af vinderen af prisen.
- Størrelse: Der skal være tale om en SMV med 2-99 årsværk.
- Virksomheden skal have gennemgået en nytænkende og omfangsrig digital omstilling.
- Virksomheden skal have startet sin digitale omstilling i perioden 2021-2024.
- Virksomheden skal have oplevet en positiv forretningsmæssig effekt af den digitale omstilling, fx øget omsætning, produktivitet, produktudvikling, digitalt salg, mindsket klimaaftryk eller lignende.
- Virksomheden skal have oplevet en positiv effekt for medarbejderne i forbindelse med den digitale omstilling, fx bedre arbejdsmiljø, øget medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling, medarbejderinvolvering i omstillingen eller lignende.
Støttet af: