Læs om virksomheder, der har styrket deres online salg

Digitalisering af HS Tarm øger indtjeningen 

HS Tarm A/S har digitaliseret hele ordre- og salgsprocessen med et tilskud på 150.000 kr. til køb af privat rådgivning fra Erhvervspartnerskabet for Avanceret Produktion. Det giver bonus på bundlinjen.

Salget af gaskedler, varmepumper og lignende fra den spritnye webshop går strygende. Hjemmesiden er opgraderet, og det samme er intranettet hos HS Tarm, der for nylig har afsluttet et større e-handelsprojekt og opgraderet den digitale profil med succes. 

For at kunne sælge sine produkter direkte til mange vvs-installatørkunder og ikke udelukkende via grossister har virksomheden investeret i en stærk digital platform med en ny hjemmeside og webshop.  

”I et presset marked virker det umiddelbart som en ordentlig mundfuld at investere i dyrt it-udstyr, men det har allerede vist sig at være en god og nødvendig investering”, siger Hans M. Sørensen.

Han er 3. generation i direktørstolen i handelsvirksomheden HS Tarm, der leverer varme og varmt vand til private og mindre industrivirksomheder. Han glæder sig over, at indtjeningen er øget i 2018 som følge af salget på den nye webshop, ligesom medarbejdernes tilfredshed også er vokset.

”Vi har 26 gode medarbejdere, men det er ikke nok. I dag er det også vigtigt at have et opdateret it-system, og det har allerede givet meget til virksomheden, at vi har fået det”, påpeger direktøren.

Gennem nogle år har han været i dialog med det lokale erhvervsråd om udvikling af virksomheden. Derfra blev han ledt videre til Væksthus Midtjylland, som foreslog, at HS Tarm blev en af de virksomheder, der nyder godt af støtteordningen i Erhvervspartnerskabet for Avanceret Produktion og gennemfører et større digitaliserings-projekt.

”Det har været et rigtig godt projekt. De problemstillinger, vi præsenterede, blev indarbejdet, da Væksthus Midtjylland kom ind i billedet. Vi har fået virkelig god sparring gennem hele forløbet. Det betyder meget at få mulighed for at sparre med nogen, som ikke er en del af virksomheden men ser tingene udefra”, siger Hans M. Sørensen.

Forløbet har strakt sig over nogle måneder og været meget effektivt, mener han.

”Efter besøg på virksomheden var der lynhurtig hjælp til at få sat et projekt i søen, og vi blev guidet gennem ansøgningsprocessen. Vi har fået super support på selve ansøgningsdelen, som var meget smidig”.

Julemåneden i 2017 blev brugt på at forberede alle medarbejdere på projektet. Og den 2. januar 2018 blev det nye koncept fløjtet i gang. Planen, der blev lagt i samarbejde med konsulenterne udefra, er nøje fulgt.

”Det har været et super projekt. Det mest effektive projekt, jeg har oplevet. Hele virksomheden har fået et boost og tid til at tænke langsigtet og få idéer til, hvad vi skal fremover. Også når det gælder branding og kommunikation. HS Tarm er blevet en mere dynamisk ”butik” at være i”, understreger Hans M. Sørensen.

Oveni kommer tilfredshed med, at det lykkes at sælge en bredere vifte af produkter via den nye webshop. Den har vist sig at være en god platform for virksomheden, for nogle kunder bestiller direkte på webshoppen.

Vil du vide mere om dine muligheder?

Så kontakt dit regionale Væksthus

 

keyboard_arrow_up