Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Sådan gør du: Tilskud til rådgivning og investering

Læs de 7 trin i denne guide og bliv klogere på, hvad et SMV:Digital-projekt indeholder. Så er du bedre rustet til de udfordringer, du kan møde undervejs. Du kan både læse om de formelle krav og finde gode råd.

Se billede i fuld størrelse

Indhold er hentet

Genvej til trin

1. Forbered ansøgning                                     

2. Send ansøgning                                           

3. Signér tilsagn                                                

4. Vælg rådgiver/Udfør markedsafsøgning 

5. Gennemfør projekt

6. Afslut projekt

7. Kom godt videre

Indhold er hentet

Forbered ansøgning

Start med at afklare hvilke områder i din virksomhed, du ønsker at digitalisere. Undersøg dernæst om der er en pulje, der passer til din virksomhed.

Indhold er hentet

Send ansøgning

Send din ansøgning via ansøgningssystemetÅbner link i ny fane . Vær opmærksom på at du skal logge på med MitID Erhverv.

Du kan forberede din ansøgning i ansøgningssystemet to uger før puljen åbner, men du kan først indsende din ansøgning på selve åbningsdagen. 

Hvis du modtager et afslag

    Indhold er hentet

    Signér tilsagn

    Får du tilsagn, vil du modtage et tilsagnsbrev på mail, som beskriver en række krav, du skal opfylde, samt en række opgaver du skal udføre i forbindelse med projektet. 

    Indhold er hentet

    Vælg rådgiver/Udfør markedsafsøgning

    I ansøgningssystemet skal du tilknytte en rådgiver til projektet.

    Indhold er hentet

    Gennemfør projekt

    Når du har valgt din rådgiver og skal begynde på dit projekt, vil det være en god idé at have styr på de administrative dele af projektet fra starten.   

    Krav om medfinansiering

      Sådan udregner du timesatsen for egne timer

        Samarbejdet med rådgiveren

          Ændringer i projektet

            Indhold er hentet

            Afslut projekt

            Når du har gennemført projektet og betalt fakturaen fra rådgiveren, skal du indsende afslutning via ansøgningssystemetÅbner link i ny fane

            Den måde du skal afslutte og afrapportere dit projekt på, fremgår af de tilsagnsvilkår, som er beskrevet i dit tilsagnsbrev. Det skyldes at de forskellige finansieringskilder har forskellige krav. Enten skal du udfylde en række dokumenter som skal indsendes i ansøgningssystemet, eller også kan afrapportere direkte i ansøgningssystemet. 

            Du skal bl.a. svare på nogle spørgsmål om projektet og evaluere rådgiveren samt indsende dokumentation.

            Hvis du har spørgsmål om afslutningen, kan du finde kontaktoplysninger i tilsagnsbrevet, som du har modtaget på mail.

              Indhold er hentet

              Kom godt videre

              Du skal sætte tid og ressourcer af til at videreudvikle projektet efter puljen. Det er her du bruger det du har lært og på sigt kan se effekterne af dit arbejde.

              Indhold er hentet

              Har du spørgsmål til SMV:Digital? 

              Har du yderligere spørgsmål til SMV:Digital eller er du i tvivl, om dit projekt opfylder kravene, er du velkommen til at kontakte dit lokale Erhvervshus

              Kontakt os

              Støttet af: